tisdag 5 april 2016

Hej våren!

Idag är det vårväder ute. Den här tiden är så fantastisk! Min kropp och själ är helt dränerade på energi efter vintern. Så är det alltid vid den här tiden på året. Men samtidigt som jag har det som tuffast, så liksom tänds det en låga inom mig när våren kommer. Och med den lyckas jag kämpa mig igenom den sista biten. Där är jag nu. Ett par månader då jag är väldigt nedsatt fysiskt, men den mentala lågan har tänts och brinner stadigt så att kroppen så småningom hinner ifatt. 

Jag trotsar kroppen lite och försöker ställa i ordning i vårt nya kök. Det är ju snart dags att flytta in. Det är ganska mycket som ska bäras upp och lådor och skåp ska organiseras. Helst skulle jag vilja storstäda hela huset också. Få ordning på alla förråd och återskapa en allmän ordning efter det här halvåret med byggkaos. Så det är vad jag tänker lägga min energi på ett tag framöver. Vissa dagar orkar jag bara lite, andra dagar lite mer. Men det ger en känsla av inre tillfredsställelse och jag verkligen njuter. Man kan säga att jag älskar att städa, även om jag inte alltid tycker att det är roligt ;) 

Välkommen våren!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar