fredag 13 januari 2017

Nystart?

Bloggen har legat i träda... Har inte riktigt kommit till skott. Skulle egentligen vilja dela tankar och känslor, men det blir liksom inte av. Och det blir inte idag heller. Idag blir det bilder från köket som jag har lovat för längesedan. Bara för att sparka igång. Håller dessutom på med projektet efter köket - att inreda vårt kontor och gästrum. Har ett färdigt skal som är lite inrett, men fortfarande under uppbyggnad. Kan ju hända att det dyker upp lite bilder därifrån också.

Lite fakta angående min hälsa och mående. Jag mår riktigt bra just nu. Bättre än på många år faktiskt, då nollställningen av mina hormoner gett mig ett jämnare och stabilare mående överlag. Jag kan numera planera mitt liv. Den skelettstärkande medicinen jag tar har också gett resultat rent fysiskt och jag är kroppsligt starkare. Kan gå och stå själv, gå ner för trappan till källaren, ta mig hem till folk och så vidare. En klart förhöjd livskvalitet med andra ord! I oktober gjorde jag skiktröntgen som visade oförändrad status  i skelettet sedan i somras och ingen spridning till inre organ. Att det inte sprider sig får man ju se som goda nyheter i sammanhanget. Ska på ny röntgen om två veckor och får besked vid läkarbesök veckan efter det, så då vet jag mer. Men fram till dess ska jag njuta av att få må lite bra. Eller, nja. Fram till min skelettstärkande behandling med Zometa iallafall. För jag mår apa av den i flera veckor efter. Så i 1 1/2 vecka ska jag njuta. Av livet. Av att få må bra.

Ta hand om er!

Här kommer lite bilder :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar