söndag 20 mars 2016

Sköna söndag

Maken bygger köks-ö. Jag tittar på. Han klurar och funderar. Jag har gröt i hjärnan.

Lite el-jobb har blivit gjort. Belysningen över diskbänken är installerad. Blir jäkligt bra. Precis som jag hade tänkt. Maken håller med.



Tur att det finns lite ljuspunkter i tillvaron. För annars är det ganska tungt just nu. Igår hade jag en sådan där överjävlig smärt-dag i ryggen. Klockan fyra i morse, när jag bara sovit ett par korta stunder så tog jag mod till mig och tog ibuprofen. Jag har ju haft ganska obehagliga biverkningar av värktabletter så jag försöker undvika det. Det gick hallfall bra och jag fick äntligen sova några timmars sammanhängande sömn. Och fortsätter det så, så tänkte jag äta dem  en vecka eller två och kanske kan få bukt med det jag tror är en muskelinflammation.

Veckan som kommer är det lite extra ledighet och förhoppningsvis kommer vi en bra bit på väg vad gäller köket. Vi ska beställa köksbordet och glasskivan som ska sitta över diskbänken. Det känns som om vi följer tidsplanen och att det kommer vara färdigt vid dotterns födelsedag om en månad.

Men nu är det läge för att laga lite söndagsmiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar