söndag 31 januari 2016

Hormonbehandling

Jodå. Jag har satt igång. Efter en tid av ursäkter har jag skjutit på det, men nu har jag kommit igång med min antiöstrogenbehandling i form av Tamoxifen. Hur går det? Jodå. De första dagarna var jag riktigt risig. Extremt trött och orkeslös, snurrig, hjärtklappning och lös i magen. När jag vaknade efter tredje dagen tänkte jag att jag kanske inte orkade fortsätta i samma takt, utan tänkte ta någon dag paus och sedan fortsätta med halva dosen ett tag. Men jag piggande till under dagen och tog min tablett på kvällen igen. Efter det har det varit mer hanterbart. Jag orkar vara på benen igen och kör på med behandlingen så får vi se var det slutar. Jag är trots allt ganska angelägen om att ta de där tabletterna och vill gärna få det att funka. Jag känner fortfarande av biverkningarna, men inte lika starkt.
Under tiden som jag var soffliggare så hann jag se Shoah - en 9 timmar lång dokumentär om förintelsen på Svt-play.
Nu ropar maken om hjälp till bygget.

Adios!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar