tisdag 16 februari 2016

Det tar sig


Ja här går det framåt med rasande takt! Golvvärmen ligger nu under golvgipsen. Det spacklas i väggar och tak. Ja ni ser ju. Det börjar ta form. Om några dagar ska murstocken putsas och nästa vecka läggs golvet. Det är inte utan att det börjar bli lite pirrigt... Så tre helger bort, när det har avverkats en skidsemester, då är det dags att måla vitt. Ja och efter det ska det installeras kök. Det är då man drömmarna blir till verklighet. 




Det mesta är utsett och inköpt. Vi har bland annat en köksblandare som vi är hyggligt nöjda med. Eller inte. Maken tror inte det blir bra eftersom tappen är så kort, så vi är på jakt efter en ny. Jag vet precis hur jag vill att den ska se ut, men kan inte hitta riktigt just den jag vill ha. Det beror främst på att jag inte letar i prisklassen över 10 000 kr. Men hur som helst har jag hittat ett par som skulle kunna funka. Om den vi har inte duger längre. Men det brinner ju inte i knutarna. Och när man lever med en rörmokare så är det ett område som känns ganska flexibelt. Och han har lovat att hålla ögonen öppna när han åker på VVS-mässa i april...

Så här ser den existerande blandaren ut (Colorit från Gustavsberg):


Om vi nu ska byta, så skulle jag vilja att den ser ut så här (Produktbild för de vitvaror från Siemens som ska installeras):


Ett i mitt tycke ok alternativ skulle kunna vara denna (Minta touch från Grohe):


Eller möjligtvis denna (Sinos från Franke):


Vill man ha en high-tec-blandare i grymt snygg design så är ju denna en dröm... (Dornbrachts eUnit)


Jo just det. Man får hosta upp ungefär 40 000 för att bli ägare till denna fantastiska skapelse.

Jag återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar