torsdag 11 februari 2016

Gnäll och semester

Jag börjar med att gnälla lite. Den där hormonbehandlingen är ganska påfrestande. Kroppen är i stress och jag är helt slut. Orkar inte så mycket, men jag gör mitt bästa för att inte fastna i soffan eller framför datorn. Men det är enormt segt. Det är inte den enda biverkningen. Förutom den enorma tröttheten så blir effekten av att täppa till östrogenreceptorerna även en del klimakteriebesvär. Nattliga svettningar och vallningar tillhör numera vardagen. Jag visste ju att den här behandlingen skulle bli lite extra tuff för mig. Det är därför jag drog ut på det så länge innan jag började. Och jag kör på nu. Förhoppningsvis hamnar kroppen i något slags normaltillstånd så småningom och jag kanske till och med kan få ett lite bättre mående än före medicinen när mina galopperande hormoner har lugnat sig och håller sig på mattan. Man kan ju få hoppas :)

Semester.
Resten av familjen åker till Österrike på skidresa nästa lördag. Jag stannar hemma. Skidor är inte min grej. Jag ser verkligen fram emot en hel vecka med bara mej. Total avkoppling. Den enda planeringen jag har gjort är att det ska pusslas. Och sovas. Såå skönt det ska bli! Klart att det kommer bliJa  lite långtråkigt i slutet. Men då har det liksom fyllt sitt syfte. Jag hoppas verkligen att de får en härlig resa. De är de värda. Alla tre <3

Och så alla hjärtans dag på söndag. Jag påbörjar min planering för en rejäl frukost. Nybakade croissanter och ciabatta tänkte jag grunda med. Så dagarna fram till söndag ska jag ägna åt att förbereda söndagsfrukosten. Det blir ett precis lagom projekt för mig.

Och på tal om frukost. Dags att få lite mat i magen.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar