lördag 10 oktober 2015

Long time no see

Oj vad tiden går! Det har varit fullt upp ett tag och jag har inte tagit mig tid att skriva här. Nu i veckan var jag och förberedde inför strålningsbehandlingen Jag fick allmän information och sedan en röntgen av strålningsområdet. Jag ska dit igen på fredag i nästa vecka för att ställa in maskinen och sedan börjar strålningen på måndagen efter, den 19:e oktober. Jag kommer vara färdigstrålad den 20 november. En månad. Det känns som om det kommer gå fort.

Jag har fortfarande jobbigt med ständig mjölksyra i musklerna. Framför allt på nätterna, då jag vaknar mycket eftersom musklerna drar ihop sig varje gång jag rör på mig. Men idag slog det mig att jag kanske ska testa med lite magnesium och se om det blir bättre. Värt ett försök iallafall. Om inte så får jag låta tiden ha sin gång och hoppas på att det blir bättre framöver.

Även om det är lite segt, så är jag trots allt på benen. Nu har det gått lite mer än tre veckor sedan sista behandlingen och jag slipper att ligga utslagen i väntan på att få plågas. Det är jag enormt tacksam för. Istället så har jag idag plockat undan på altanen inför vintern. Tvättstugan är full av tvätt och tvättmaskinen snurrar. Ett rågbröd jäser sakta på bänken. Jag njuter. I morgon planerar jag lite lyx-frukost för familjen, så ikväll ska jag förbereda croissanter och ostfrallor. Det ska jäsas i kylen över natten och bakas tidigt i morgon bitti.

Och så köket. Det har rivits en del och är nu förberett inför nästa vecka då snickaren kommer och det ska in en limträbalk i taket som ska bära takstolarna när den gamla ytterväggen försvinner. På måndag kommer det en lastbil med diverse byggvaror, så maken städar i garaget för att göra plats. Som ni hör så är vi produktiva på vars ett håll. Det går framåt.

På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar