lördag 31 oktober 2015

Sammanfattning

Oj oj vad tiden tickar på. Jag har nu avverkat två veckors strålning. Det går som en dans :) Än så länge har jag inga direkta biverkningar. Lite känner jag av i huden men hoppas och tror att det inte kommer bli allt för illa framöver.

Jag har varit förhållandevis pigg de här veckorna, men har kännt mig lite mer sliten de sista dagarna.  Det är ju så det är. Lite upp och lite ner.

Idag är det sista dagen i den rosa månaden. För mig har det ju som sagt varit lite av en rosa-moln-månad då den inte har innehållit några cellgifter. Nu är det 1 1/2 månad sedan sista behandlingen. Sååå underbart att slippa! Jag har haft tid att reflektera över och sammanfatta cellgiftsbehandlingen och säger bara; Aldrig mer. För fy vad det var tufft. Både för kropp och själ. En fyra månaders mardröm. Usch. Jag har svårt att hitta rätt ord för att beskriva hur det kändes. Så ovärdigt på något sätt. Det bröt ned min kropp och mitt psyke till beståndsdelar och måtte jag aldrig behöva en sådan behandling igen. Någonsin.

Köksprojektet går framåt. Det förbereds för isolering av utbygget och om någon vecka är det dags att flytta ner köket och riva väggen. Jag har kollat på lite klinkers och hittat precis vad jag vill ha. Jag beställde även en del vitvaror i veckan då det "råkade" vara nedsatt pris på den spishällen jag vill ha. Som min käre make så gärna påpekar så "tjänar" vi inte några pengar. Och det har han rätt i. Det handlar om att få så mycket som möjligt för de pengar som finns budgeterade för köket och nu råkade det bli 5000kr "över" :)

Snart dags att bege sig till svärföräldrarna för lite middag, men först en tur in till duschen.

Ha en fortsatt skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar