fredag 2 oktober 2015

Oktober

Ja så blev det oktober också. Och vi har fortfarande sommarvärme. Idag spår SMHI 20 grader, men nästa vecka säger prognosen att det ska bli lite svalare temperaturer och förmodligen lite mer höstlikt väder. Så idag får vi passa på att suga ut det sista av sommaren 2015.

Häromdagen kom kallelse till strålning. Jag ska dit nästa vecka för förberedelser och fredagen den 16 är det inställning av strålbehandling, så jag gissar att behandlingen börjar på måndagen efter. Jag hade hoppats på lite mer tid för återhämtning. Det blir lite som att bara hinna upp till ytan för ett djupt andetag och sedan ner igen. Under vattenytan. Fördelen är att jag blir klar innan november är slut och får gott om tid fram till jul. Eller just det, det var ju då jag skulle påbörja min hormonbehandling...

Men just idag är det behandlingsfritt. Idag ska det njutas sommar och i helgen är det lite arbete som väntar. Kanske mest för maken, men jag får övervaka så det blir ordentligt gjort. Det ska rivas lite i det nya köket och så ska garaget putsas färdigt. Så en produktiv helg alltså. För maken. Jag får väl bidra med lite extra god mat. Och en och annan kanelbulle på söndag när det är kanelbullens dag.

Ha en trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar