fredag 16 oktober 2015

TGIF

Japp, fredag igen. Veckan har varit lite seg emellanåt. Jag har varit soffliggare några dagar. Har haft mycket besvär med min ständiga mjölksyra i musklerna. Har även samlat på mig en del vätska och gått upp ca tre kilo. Men nu hoppas jag att det har vänt. De sista två nätterna har jag sovit bättre och idag är jag på benen igen. Tur det, eftersom jag skulle till strålningsmottagningen idag och förbereda inför måndag. De ställde in maskinen först och sedan fick jag lite allmän information och ta lite blodprov för att kolla blodvärden. Jag fick även träffa en läkare om mina muskelproblem och att jag samlar på mig vatten. Hon skrev ut lite vätskedrivande, men jag avvaktar ett par dagar först för att se om det blir bättre eftersom det känns som om det går åt rätt håll nu.

Så här ser ett av rummen ut där själva strålningsbehandlingen äger rum


De har markerat på huden med olika punkter och streck som sedan ska passas in så att jag ligger i ett exakt läge. Man ligger även med ben och armar i en slags ställning så att kroppen ligger still. Strålningsmaskinen strålar sedan från olika håll i berörda områden. Det tar ca en kvart alltihop, men då inkluderas tiden det tar att klä av sig och lägga sig till rätta. Detta ska alltså göras varje dag, måndag till fredag i fem veckor. Jag förutsätter att det kommer gå smidigt. Och så känns det ju helt ok att stirra i det taket en stund varje dag.

I helgen startar bygget igång på riktigt. Limträbalken ska upp och efter det kan maken isolera utbygger innan den gamla ytterväggen och köket rivs. Känns spännande att få komma igång. Kan hända att jag återkommer med lite bilder.

Men nu tänker jag ta en runda i min lilla skog och se om det blir några trattkantareller i år. Var ute för ett par veckor sedan och då fanns det inga, men jag vet att de kommer ett par veckor efter man ser de första trattkantarellbilderna på Facebook.

Mot Sherwoodskogen!

Och ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar