måndag 9 november 2015

Det blev patentmacka

Jag pratar om gårdagens söndagsfrukost. Patentmacka är min fars benämning av stekt bröd med korv, ägg och bacon. Jag plussade på en sallad på sidan och så blev det söndagens frukost. Har ingen aning om vad det blir nästa vecka. Det får mogna under veckan.

Ja ny vecka igen. Jag går in på min fjärde strålningsvecka. Himmel vad snabbt det har gått. Jag har fortfarande inga större besvär. Lite känns det i huden nu, men betydligt mindre än jag hade förväntat mig. Min mjölksyra i musklerna är kvar, men blir bättre och bättre. Däremot är jag ganska sliten och trött, men ändå på benen så jag tänker inte klaga allt för mycket.

Det har varit en väldigt trevlig helg. Det blev lite överraskningsfest för goda vänner och jag fick tillfälle att göra smörgåstårtor. Alltid trevligt med en ursäkt att få stöka i köket lite. Gårdagen gick därmed i baksmällans tecken. Inte av alkohol, utan av att jag gick och la mig lite för sent. Jag är hopplöst känslig med sömnen. Men det var det värt!

Veckan som kommer ska jag jobba på att komma in i lite rutiner igen. Jag har tappat lite av det under mina behandlingar och jag vill gärna ha livet lite mer inrutat. Känner mig lite som en yr höna emellanåt...

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar