fredag 20 november 2015

Det var det!

7 1/2 månaders behandling är nu till ända. Förrätt, varmrätt och efterrätt - operation, cellgifter och strålning. Tänk att det gick ändå! Och jag klarade det ganska bra också om jag får säga det själv. Förrätt och efterrätt var "piece of cake". Varmrätten föll mig inte riktigt i smaken. Vedervärdigt och med bitter eftersmak. Som att äta lever ungefär. Blä! Min terapeut konstaterade förra veckan att hon inte hade några betänkligheter angående min psykiska hälsa och ville inte träffa mig lika ofta längre. Synd för vi har det himla trevligt tillsammans.

Så summan av kardemumman är att jag nu är till största delen färdigbehandlad. Det är ju de där hormonerna också så klart. Jag försöker förtränga dem lite och är inte alls så sugen. Väntar en vecka innan jag börjar med dem. Minst.

Huden är lite svedd av strålningen. Det är främst huden vid nyckelbenet som är ilsket röd och kliar infernaliskt. Jag har fått ett omslag i silikon som jag lägger över. Inte för att det hjälper speciellt mycket, utan för att jag inte ska klia sönder huden och få sår. Det kan bli värre en vecka eller två efter strålningen är avslutad, men sedan brukar det vända och bli bättre igen.

Nu ska jag snart fira. Det får nog bli lite jordgubbar till säsongpremiären av På spåret.

Och även om jag är lite trött efter min långa resa, så är jag samtidigt lite förväntansfull. Vart är vi på väg?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar