söndag 1 november 2015

Det där med söndagar

Söndagar är nog den bästa dagen på hela veckan. Man har liksom kommit ner i varv under helgen och det känns tillåtet att ligga i soffan och slappa med TV:n på. För man får göra det på söndagar.

Idag började morgonen med en våffelfrukost. Jag försöker anstränga mig lite extra just till söndagsfrukosten. Förra veckan gjorde jag det enkelt för mig och vi åt hotellfrukost. Idag blev det som sagt våfflor. Och nu har jag veckan på mig att planera inför nästa söndag. Kanske blir det scones...?

Söndagar brukar jag även göra någon slags efterrätt. Igår dammade jag av ett gammalt hederligt recept och svängde ihop en cheesecake som jag plockade fram ut frysen idag efter middagen. Bara för att det är söndag.

Jo det är något visst med de där söndagarna. Som en stor belöning. Och veckans sista dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar