tisdag 14 juli 2015

Att snart vara halvvägs

Det börjar dra ihop sig. Och jag är inte alls sugen. Det vänder sig i magen när jag tänker på det. Men som tur är har jag varit på benen i några dagar nu och det ger lite energi och kraft för det som ska komma.

Idag har jag varit igång hela dagen och nu är jag så där skönt trött. Ska lägga mig i soffan och titta på Barnmorskorna i East end, dricka te och avsluta dagen lite lugnt.

Jag har ju redan nämnt att det är lite skalligt på huvudet. Faktum är att jag skrutit lite här hemma om att jag nog tycker att jag har en ganska vacker huvudform. Och jag har dessutom lite för mig själv tyckt att den där skalligheten ser ok ut, ja kanske till och med är lite fint på mig. Idag var jag hos min terapeut och hon var nyfiken på om jag tappat håret och jag visade henne. Spontant utbrast hon "vilken vacker huvudform du har!". Och hon tyckte absolut att jag skulle gå utan huvudbonad. Så när jag nu fått det bekräftat att jag ser helt ok ut som skallig, så kanske jag ska våga vara det. Eller våga och våga. Det är ju bara att bestämma att man ser ok ut, sträcka på sig lite och bara vara som man är. Svårare än så är det ju faktiskt inte. Ska bara skaffa mig en trimmer först och jämna till det lite...

I morgon ska jag utnyttja dagen till fullo. Sista dagen i frihet innan det är dags att krypa in i sin lilla bubbla igen. När den där jobbiga veckan sedan är gjord så är jag halvvägs. Det ni!

Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar