torsdag 16 juli 2015

Tredje drabbningen

Igår ringde de från Cytostatikamottagningen och mina vita blodkroppar låg lite för lågt. 0.9, det ska helst vara 1.0. Detta innebar att jag fick ta om provet idag och att det inte var helt klart att jag skulle få behandling idag. Provet visade 2.0 och det är grönt ljus. Jag har fått kortison, tagit illamåendemedicin och inväntar nu gifterna.

Det har känts lite extra jobbigt inför den här behandlingen. Jag vet inte riktigt varför, kanske för att jag haft så få dagar som jag orkat hålla igång. Det är då jag återhämtar mig mentalt och jag var nog inte riktigt färdig med den biten.

Nästa omgång blir det en ny sorts cellgifter. Det blir en ny utmaning. Och lite extra nervöst så klart. Jag ska också få ta sprutor i fem dagar för att stärka benmärgen och förhindra sepsis. Lite läskig känsla att ta sprutor på sig själv. Får väl se om jag lyckas med det...

Nähä, jag avrundar här. Dags för ett toabesök innan gifterna.

Ha en bra dag i solskenet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar