tisdag 12 maj 2015

Man ska ha husvagn

Till helgen är det dags för premiären. Äntligen! Tillsammans med goda vänner ska vi haka på husvagnen och ta oss till en närbeliggande ö. Jag har bestämt att jag ska vara tillräckligt pigg för att orka åka. Något annat finns inte. Jag tänker lämna allt det jobbiga hemma och bara vara i nuet och samla lite krafter i husvagnsbubblan. Jag längtar...
Men innan vi kan åka är det så klart lite att pyssla med här hemma. Husvagnen ska fyllas, mat ska handlas och förberedas. Idag har jag satt igång att städa, något jag inte orkat på snart en månad och som jag verkligen har längtat efter.

Och så är det den där väntan också. Nu väntar jag på att få kallelse till onkologen. Där ska jag få min behandligsplan för cellgifterna och så ska jag sätta in en portacat - en slags venport som man använder för att ta blodprover och ge mediciner.

Husvagn och städning. Det är en himla tur att livet bjuder på lite roligheter emellanåt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar