söndag 17 maj 2015

Tillbaka till verkligheten

Det har varit en fantastiskt skön husvagnshelg. Ni som har husvagn vet vad jag menar. Det är den där känslan av att allt saktar ner och de enda måsten man har är att äta, sova, diska och att umgås med andra likasinnade. Om man vill göra bortavaron än mer fulländad så ser man till att ha det städat, tvättat och struket innan man åker. Då kan man till och med tycka att det är lite skönt att få komma hem igen.

Solen och vindarnas ö levererade precis som förväntat. Tillräckligt med sol för att det ska hetta i ansiktet och att näsan ska se ut som ett stoppljus. Den friska vinden gjorde att vi kom upp tidigt i morse och kom iväg hemåt redan på förmiddagen. Sammanfattningsvis en fulländad helg.

I morgon är det ny vecka igen och jag ska till hälsocentralen för provtagning inför besöket på onkologen på onsdag. Det är verkligen tur att man befinner sig mitt i årets bästa månad. Ljuvliga maj tinar sakta men säkert upp en sargad vintersjäl och livet känns lite lättare för varje dag.

Och så har vi det där med yoga. Jag lägger en kvart-tjugo minuter varje morgon på några solhälsningar och stretchövningar och det gör underverk. Efter bara några dagar halverade jag värken i kroppen och jag har dessutom fått i princip full rörlighet i armen på den opererade sidan. Bästa medicinen.

Over and out.

/Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar