lördag 30 maj 2015

Regnig lördag

Idag strilar regnet på altanbyggarna. Deadlinen är min födelsedag i slutet på juni, men maken jobbar på bra så jag tror nog att det finns en färdig altan då.

Jag har hämtat mig lite från onsdagens operation. Har fortfarande ganska ont och kan inte använda armen ordentligt. Jag tror det är bröstmuskeln som är ordentligt sargad. Träningsvärk de luxe som sträcker sig upp på halsen, ner mot ryggen, armen och så själva bröstmuskeln då. Hade inte riktigt förväntat mig att det skulle vara så jobbigt och har varit lite grinig på grund av detta.

Idag försöker jag arbeta i lugn takt. Gjort en vaniljsås (det vankas rabarberpaj) plockar i ordning, tvättar och kokar ghee. Allt i sakta mak och med en och annan te-paus.

Sista helgen i underbara maj. På måndag är det juni och cellgifter.

För min del skulle det gärna få vara maj en vecka till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar