måndag 17 augusti 2015

Det tar sig

Nu känner jag att jag börjar återhämta mig något. Framför allt sover jag oförskämt bra, vilket är tacksamt.  Men jag är fortfarande väldigt sliten. Fortfarande ont i ryggen och jag känner mig svag och kraftlös i kroppen som ständigt värker. Är även spänd i huvudet och går med en konstant lätt huvudvärk. Jag får även rysningar i kroppen, vilket dock inte är speciellt plågsamt. Taxotere/docetaxel (vet ärligt talat inte vilket som är rätt benämning) är ett slags nervgift och det känns. Jag håller tummarna för att det inte kommer ge några bestående men. Jag har ju två behandlingar kvar.
Och om allt går enligt planerna så är den sista behandlingen om exakt en månad idag! Jag har nog aldrig längtat så mycket efter månaden oktober som jag gör i år! För då är det över. Jag kommer till och med på mig själv med att längta efter behandlingen nästa vecka, bara för att jag vill ha den överstökad.

Och så lite köksuppdatering.
Nu är i princip allt planerat och klart, in i minsta detalj. Belysningen har varit lite knepig att få till,  men nu tror vi att vi vet hur vi vill ha det. Och lite glädjande så blir det några tusenlappar under den förut generösa belysningsbudgeten. Det har inte varit helt lätt att få till en bra och snygg belysning över den långa diskbänken då det inte blir några överskåp på väggen, men vi tror vi är nöjda med dimbara spotlights i taket. Troligen i form av dem på bilden nedan som jag haft span på en längre tid. De blir lite mer markerade. Infällda spotlight känns liksom inte riktigt bra. Andra alternativ har varit att ha lampor på väggen. Det alternativet har vi helt avfärdat. Ett alternativ som kvarstår är att ha hängande lampor, men just nu känns det här alternativet bäst. Det kommer även bli infällda spotlights längs med högskåpen och murstocken som kommer att fungera som stämningsbelysning.

Men precis som med färgsättningen så behöver det inte huggas i sten exakt vilken belysning det blir. Springer jag på något som är bättre så...

Jag har även kollat in en fjäderlampa som jag kan tänka mig att hänga över matsalsbordet. Men det är väldigt öppet i nuläget. Jag gillar fjädrarna eftersom de tillför lugn och mjukhet till köket som i sin grund har en industriell känsla vilken jag vill lätta lite på genom val av möbler/inredning och växter.


Längtar verkligen till oktober...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar