torsdag 6 augusti 2015

Snart dags

Har proppat i mig kortison sedan igår och är så där lagom rosig på kroppen. Sömnen gick hyfsat, men jag sov lite oroligt och vaknade till flera gånger. Nu är det snart dags för frukost och ytterligare 16 tabletter kortison. Ja och så snart giftet då förstås. Ny sort.

Min gissning är att min kropp kommer reagera som vid gång nr 2 ungefär. Nytt gift och nya celler som ska dö, men inte så illa som första gången. Hoppas jag. Sedan är biverkningarna av själva cellgiftet lite jobbigare för just den här sorten. Så tycker iallafall 90%. Med en himla otur kan man åka på nagelavlossning eller en kraftig allergisk reaktion (det är därför man högdoserar med kortison innan). Lite vanligare biverkningar är problem med slemhinnor. Inte så roligt det heller, speciellt när det handlar om de som sitter i mun och hals. Kan bli lite jobbigt att äta då. 

Nu dags för frukost + det där kortisonet.

Ha en bra dag i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar