söndag 2 augusti 2015

Tick tack

Tiden tickar på. Jag har varit hyfsat på benen i veckan och sedan vi kom hem från husvagnsutflykten så har jag spenderat en stund varje dag ute i blåbärsskogen. Jag, pallen och en riktigt bra ljudbok (eller två). Det är inte fy skam.

Tre dagar kvar innan det är dags igen. Behandling nummer fyra. Tio liter blåbär och lite städning ska hinnas med innan dess. Om jag får en riktigt pigg dag så ska jag nog fanken ge mig på att putsa mina fönster också. Det har nämligen inte blivit gjort i år och skulle verkligen behövas. Men jag säger som greken vi hyrde rum hos på Kreta när vi bad honom att byta glödlampa i vår utelampa; "Maby today. Maby tomorrow. I don´t know...!?"

Som om det inte vore nog, så verkar det som om sommaren kommer till oss. Hej och välkommen sköna sommar! Jag tänker stå med med bikini och öppna armar i morgon. Äntligen!

Simma lugnt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar