söndag 9 augusti 2015

Nytt gift, nya erfarenheter

Jaha. Då har jag fått lite nya gifter i kroppen. Känns lite annorlunda. Har väldigt ont i kroppen, är ordentligt avtrubbad, yr, tung, seg och allmänt risig. Det här giftet känns i munnen också. Lite blåsor på tungan, maten smakar konstigt. Men jobbigast är nog att jag har så ont i kroppen. Och att jag ska börja ta spruta ikväll för att stärka benmärgen med samma biverkning känns inte speciellt uppmuntrande. Sammanfattningsvis så är jag lite gnällig och längtar efter bättre tider. Två gånger kvar. Två gånger.

För att fira att behandlingen börjar gå åt rätt håll (=slutet) så har jag nu fått med maken på att vi (äntligen) ska dra igång vårt stora köksprojekt.
Tanken var ju att det skulle vara färdigt snart, men av förklarlig anledning så har det blivit uppskjutet. Så i oktober planerar vi att det ska dra igång. I oktober är det färdig-förgiftat och den mörka, dystra, tråkiga årstiden kommer. Perfekt timing för ett större projekt. Men för att kunna dra igång projektet i oktober, så kräver det en hel del förberedelser. I princip allt måste ju vara färdigt i huvudet. Eftersom projektet varit levande en lång tid nu, så är det finplanering det handlar om. Nog så viktigt. Och perfekt att fokusera tankarna på när man regelbundet förgiftar sin kropp.

Det är fantastiskt att få känna den tillfredsställelse det innebär att "springa på" DEN köksfläkten. Som  liksom sätter prägel på hela köket. Och som spräcker vitvarubudgeten med 18 000 kr. MEN, så lyckas jag hitta den i Tyskland 7500 kr billigare, där man även kan beställa andra vitvaror jag redan tittat ut till ett väldigt förmånligt pris och vips så är budgeten bara sprängd med 5000 kr. Nja, kanske 6500 kr för att vara exakt...



Jamen ni ser! Den är ju självklart i vårt nya kök. Ett kök som kommer bli väldigt öppet, ljust, vitt, avskalat men som ska mjukas upp med inslag av natur. Lite som bilden nedan, fast lite mindre av det ljusa och lite mer av det naturliga. Lite mer levande. Typ.
Ja nu vet ni vad jag fyller mitt huvud med. Gifter och köksplaner.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar