onsdag 12 augusti 2015

Fortsatt smärta

Det blev lite bättre igår. Jag kände att det var på vändning. Men så vaknade jag inatt. Så grymt ont. En annan slags smärta som liksom tryckte sig fram väldigt påtagligt. Så idag är jag sämre igen. Både kroppsligt och vad gäller smärta. Kan vara biverkningar från de där sprutorna jag tar. Ingen aning faktiskt. Som grädde på moset är hela jag full med svamp. Det är skördetider så att säga. Det märks mer än det besvärar mig (tack och lov) och jag har beställt en extra sort med probiotika som jag ska komplettera med den jag redan tar. Ska dra igång lite oil-pulling idag efter frukost också (= munskölj med antibakteriell olja). Kokosoljan är bra just mot svamp och jag får se om det blir bättre. Får nog använda den lite förebyggande också inför nästa omgång.

Jo, för jag planerar liksom ändå för en nästa omgång. Som jag hoppas blir lite mildare. Just taxotere som jag får nu är en ganska kraftfull sort och har jag kommit så här långt, så vill jag liksom inte gå miste om dess fördelar som jag tror är ganska betydande. Framförallt när det handlar om att förhindra eventuella metastaser.

Ärligt talat vet jag inte vilken sort som är värst. Den första (FEC, fast jag fick inte F:et) var ju grym på sitt sätt. Jag känner mig klarare den här gången, slipper illamåendet hittills även yrsel och overklighetskänslorna. Med taxotere är det smärta. Och svamp. I mängder. Ställningen dem emellan är oavgjord. Det går inte att välja mellan pest och kolera.

Nu lite frukost och sedan en dag i TV-soffan. Ett Stolthet och fördom-maraton känns som en passande sysselsättning idag.

Två gånger kvar.

Adios amigos!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar