onsdag 19 augusti 2015

Vardagssemester

Nu är skolorna igång igen! Det innebär att jag (äntligen) får lite egen tid i lugn och ro på dagarna. Det ska verkligen bli skönt att få ägna dagarna åt mig själv. Få lite struktur på tillvaron. Middag klockan fem. Få vara förgiftad i ensamhet.

Och så är jag så jäkla städsugen. Jag vill liksom städa från topp till tå. Få det riktigt rent. Drivet finns där, men kroppen orkar inte riktigt i det höga tempot som hjärnan vill. Jag har börjat lite smått med att tvätta mattor med högtryckstvätten. Jag skulle helst vilja putsa mina fönster. Kanske ska försöka mig på det idag. Ibland räcker det inte riktigt till med bara vilja, även om man når ganska långt med den.

Men jag börjar med en kanna te och så får vi se hur det blir efter det.

Och för att inte tappa kökstråden så bjuder jag på en bild på en diskbänk. Vår diskbänk kommer bli 3100 mm lång med två hoar, men jag vill att ni ska få se hur tjock eller jag snarare tunn den kommer att bli. Även här blir det en kompromiss. Helst hade jag velat ha 4 mm flytstål (=massivt rostfritt stål) men det blir alldeles för dyrt tyvärr och det får bli en hyfsat tunn variant som är limmad på en tunnare spånskiva. Vi är nöjda med det. Troligen kommer även bänkskivan på köksön vara rostfri. Av kostnadsskäl. Men vi är nöjda med det också.

Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar