fredag 14 augusti 2015

Phu

Onsdagen blev en olidlig smärtdag. Dessutom reagerade jag på och blev jag ännu sämre av att ta smärtlindrande så det blev lite tröstlöst där ett tag. Jag bestämde på eget bevåg att inte ta fler sprutor, eftersom jag inte kunde tänka mig att fortsätta med den smärtan i flera dagar till. Men jag tog tre av fem och det får vara bra så. Det behöver inte bli alls lika illa nästa gång och jag ska göra mitt bästa för att stå ut då.

Men nu är jag på återhämtning. Idag har jag inte behövt ligga i tv-soffan, utan har vilat på altanen och lyckats vara på benen en hel del. Det jag längtar efter mest just nu är att få städa. Ska försöka börja lite smått i morgon.

Annars så fortsätter köksplaneringen. Har hittat ett så himla snyggt klinkers till golvet (Golvabia Musqat vit 60x60 cm). Gah! Vita väggar till det. En vägg kommer att bli vår murstock som ska putsas upp och den är tänkt att målas med en kalkfärg som heter kalklitir som ger en lite råare betongkänsla. Har inte riktigt bestämt i vilken färg ännu, men jag vill nog ha den i en något mörkare nyans än golvet. Jag tror att färgsättningen börjar ta form.


Här nedan är väggen målad med kalkitir i färgen San Saccaria. Från början hade jag tänkt att vi skulle måla hela köket med kalklitir. Jag har dock tagit mitt förnuft till fånga (=lyssnat till min käre make) och väggarna ska (nog) målas i en avtorkbar färg istället. Men murstocken ska få sin kalklitir. Vi kan väl kalla det en kompromiss...


Det kommer kanske bli lite tjatigt det här med köket, men jag står inte ut med att bara skriva om tråkigheter. Och just nu är jag lika uppfylld av köket som av att må pyton, så de får väl slåss om utrymmet här också tänker jag.

Tråkigheter och roligheter alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar