måndag 28 september 2015

Att städa bort

Måndag och ny vecka. Igen. Jag har haft en skön helg i Borgholm. Orkade inte ta mig utanför campingen, men det hade jag heller inte räknat med så det kändes helt ok. Öland levererade som solens och vindarnas ö. Vi hade två fina Kabe-husbilar parkerade bakom oss så både maken och jag både dreglade och drömde om en fin husbil...

Igår var den piggaste dagen på en lång tid och jag känner att det verkar lovande även idag, därför planerar jag att städa under veckan. Att städa kan vara enormt befriande och ha en god terapeutisk effekt. Precis vad jag behöver. Husvagnen ska städas ur inför vinterförvaringen, källaren behöver både städas för att bli ren och rensas inför att vi ska bygga vårt provisoriska kök. Så när det finns kraft så kommer den att läggas där. Eftersom väderprognosen ser lysande ut, så är det även en del altanhäng inplanerat under veckan. Jag tänker utnyttja eftermiddagarna då solen står på och det är sommarvärme därute.

Sammanfattningsvis en positiv känsla inför veckan. Det är bara att sparka igång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar