måndag 14 september 2015

De e måånda morron..

...å mitt huvud känns så tungt. (Gräsänklingsblues av P. Ramel)

Avverkade födelsedagskalas igår. Jag var riktigt risig på morgonen och bestämde mig för att strunta i att baka wienerbröd som jag hade tänkt. Men ganska snart piggnade jag till och då ångrade jag mig, så det blev till slut 15 vackra och goda wienerbröd till fikat. 14-åringen hade beställt grillat, potatisgratäng, rödvinssås och tzatziki till middag. En grekisk sallad och nybakat surdegsbröd lades till. Jag hade förberett spareribs i ugnen ett par dagar tidigare och gjort en glacé/bbq-sås. Den penslar man på när man värmer upp ribsen på grillen. Innan dess hade vi helgrillat en rostbiff till ca 60 grader. Det blev ett fantastiskt gott kött. Så mört så det smälte i munnen. Mmm.

Det är ju idag själva födelsedagen är och jag har erbjudit sonen att välja middag även idag. Jag förslog pizza, fläskfilé med vitvinssås, spagetti carbonara och annat som sonen gillar. Men icke. Hans val blev makaroner med mamma Scans köttbullar. Hmm. Lite emot mina principer att köpa färdiglagade köttbullar, men jag får väl göra ett undantag just idag. Det finns ju lite grekisk sallad kvar sedan igår för den som vill komplettera med lite näring.

Det har varit lite tyst om köket här ett tag. Man kan säga att vi befinner oss i väntans tider. Projektet ska igång i början av oktober och vi känner oss väl förberedda. Det har blivit ett litet sido-projekt i väntan på det stora projektet. Garaget. Det har fått en ny garageport och ska även få lite ny puts runt om. Så vi sitter inte och rullar tummarna om ni trodde det. Maken jobbar och jag arbetsleder. Som vanligt. Funkar utmärkt.

Jag önskar er en bra start på veckan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar