tisdag 8 september 2015

Sommar igen

Jag har bosatt mig ute på altanen klädd i bikini. Suger ut det sista av sommaren. Det finns fortfarande inte så mycket ork, så man kan säga att jag har planeringsdagar. För något måste man ju sysselsätta sig med. Så nu finns det en matlista för 8 veckor framåt, handlingslista för både veckohandling och storhandling och så är veckans arbete inför sonens födelsedag planerat och utspritt över veckan. Det jag väntar på nu är ork att genomföra det jag har planerat. Känner mig helt urlakad och tömd på energi. Och som ni hör så är humöret därefter, gnälligt och nedstämt.

Det som lyfter humöret något är alla samlar-kampanjer som sätter igång nu i höst. Köp fyra Lindt choklad och få två lyktor från Iittala kastehelmi. Ja tack. Köp fyra paket kex från Göteborgskex och få två vinglas från Iittala. Ja tack till det också. Samlar man 12 läkerolaskar så kan man få ytterligare två vinglas. Ja ni fattar. Det är sådant man sysslar med när man är rik på tid och fattig på energi. Lite spänning i vardagen.

Nu en kanna te och lite frukt på altanen. Mot sommaren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar