lördag 5 september 2015

Vad är en bal på slottet?

Det är sega dagar. Livet är liksom till salu. För halva rea-priset. Och när jag tänker att jag bara har en gång kvar nu, så känns inte det speciellt uppmuntrande. Mest betungande. Vill göra en massa, men får ändå inget gjort. Som att gå omkring i sirap och känna sig allmänt missnöjd.

Dagens roliga är att vi köpt en balklänning till dottern. Vi fyndade en klänning för halva priset från en designer som heter Tadashi Shoji. Vi kom undan med en mycket skälig summa trots dyr dollar och frakt. Jag började direkt att grovplanera lite inför det hela och insåg att det kommer att kosta en och annan krona, så det känns inte fel att sprida ut kostnaderna lite. Höjdpunkten för mig blir studentskivan. För att planera och laga mat till en sådan tillställning är ta mig fanken det roligaste jag vet!

Nu blir det en kanna te och säsong 5 av Downtown Abbey som nyligen kommit ut på Netflix. Måste vara väl förberedd när sjätte och sista säsongen har premiär  nästa månad :)

Adios!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar