torsdag 25 juni 2015

Behandling

Håller just nu på att pumpas full med gifter. Den höga dosen kortison gör att jag känner mig ganska lugn. Gifterna gör mig avtrubbad och tom. Jag är orolig för hur det ska bli de kommande dagarna. Vill helst gråta när jag tänker på det. Är verkligen livrädd och fattar inte riktigt varför jag gör det här!?

Jag kommer få ett längre kortisonschema den här gången med högre doser. Jag hoppas att det kommer hjälpa mig lite. Nålen får sitta kvar i porten ifall jag får jobbiga stressattacker så kan jag förhoppningsvis få lindring lite snabbare. 

Jag kommer ligga på kirurgsvdelning 8. Hur länge vet jag inte. Det beror ju lite på hur jag mår. Men det känns tryggt att få vara i goda händer. Och faktiskt skönt att kunna släppa allt som händer hemma och bara vara i min egen bubbla. 

Eftersom jag äter speciell kost så har jag med mig egen mat. De första dagarna klarade jag bara att äta rent kött, färska grönsaker och olivolja. Efter fyra fem dagar när illamåendet från tårna la sig, så skrek kroppen efter fett och salt och jag var så hungrig att jag fick gå upp på natten och äta. 

Nu är droppet slut. Man kan verkligen se hur giftigt det är, eller hur!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar