torsdag 4 juni 2015

Tvivlarens dag

Tja, vad ska man säga. Cancer och cellgifter är inget jag rekommenderar. Fi fanken. Natten var lite kämpig emellanåt. Jag blandade sömn och orolig vakenhet och låg och tänkte att aldrig i livet att jag sprutar in mer gifter i min kropp. Det har inte varit självklart för mig att utsätta mig för den här behandlingen, men av någon anledning har jag liksom flutit med och låtit det hända. Nu tvivlar jag. Jag fattar ju att jag förmodligen kommer göra det igen. Spruta in gifter alltså. Men fem gånger till...?

Sammanfattningsvis en dag av tvivel. Och tvivlet måste också få ha sin plats. Kanske är det förnuftet som tar vid i morgon. Det återstår att se. Alla känslor måste få göra sig hörda i det här deliberativa samtalet som pågår inom mig.

Och det var kanske inte gonorre´ som dagen hade i sitt sköte idag, mer som syfilis. Och i morgon kanske det bara är lite herpes.

På överläppen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar